Kindly see also: Phenomena of our time − Aikamme ilmiöitä aunimarjutkari@blogspot.com

27.10.2013

NUKU MINUN RAKKAANI


Nuku minun rakkaani,
hyvin on kaikki:
elokuun kuu on
suuri ja lämmin.
Nuku minun rakkaani,
kuutamomaitoni.
Valkeat veljesi
tähkien yllä
näkevät sen,
mitä vielä me
emme.

Ui minun ratsuni,
uneksien, rakkaani.
Vihreän parras on
likellä aivan.
Ui minun lintuni,
vuoreni, kaikuni,
tähteni, taivaani,
lohtuni, laivani.

Nuku minun rakkaani,
hyvin on kaikki:
pääalus, peitto,
uutimet suljin.
Nuku minun rakkaani,

sininen käpyni.
Hiljaiset siskosi
lampien alla,
kuulevat sen,
mitä vielä me
emme.

Ui minun lauluni,
murheellinen rakkaani.
Unien pielus on
lempeä, hellä.
Ui minun omani,
kaipuuni, tuskani,
onneni, toiveeni,
rauhani, rakkaani.


27.10.13

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti