Kindly see also: Phenomena of our time − Aikamme ilmiöitä aunimarjutkari@blogspot.com

16.11.2013

TODELLINEN PRINSESSA - runo kirjasta Hupsista keikkaa


H.C. Andersenin sadun
Todellinen prinsessa mukaan


Päivää vaan taloon,
tässä minä nyt oon!
Olen todellinen prinsessa.
Etsin prinssiä yhtä todellista
ja huoli en rukkasista!

Olen kiertänyt maailman maita,
näin on asian laita
Mutta yksikään aita peittänyt ei
ruohoa vihreämpää.
Mua alkaa jo kyllästyttää!

Että olisiko mahdollista?
Multa loppuu jo prinssien lista!
En etsi rikasta, en etsi kaunista,
etsin prinssiä todellista!

Niin että päivää vaan taloon,
tässä minä nyt oon!
Olen todellinen prinsessa.
Etsin prinssiä yhtä todellista
ja huoli en rukkasista!
























Kuva: Milka Peltokangas.
Kaj Chydenius on säveltänyt runon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti