Kindly see also: Phenomena of our time − Aikamme ilmiöitä aunimarjutkari@blogspot.com

12.6.2017

SMÅ TANKAR




Liksom havets vågor med varandra,
såsom moln, som stjärnorna,
inte alltför mycket, inte mycket,
liksom hjärtat kommer att bryta ner,
såsom mur, som ett berg,
älska.

*


Jag skulle kunna skriva hundra ord om kärlek,
eller lämna hundra utan att skriva.

Härva av livet och avlägsenhet av drömmar
kan man räkna ut,
men dina händers värme är det enda
som räknas.

*


Dunört flyger.
Jag sitter mot en varm vägg,
mitt på dagen tänkande på dig.
Pojken bär en gräshoppa innuti sin hatt.
Säger att han inte vet vart har
lämnat sin vänstra fot.

Det finns underligt mycket dunört i luften.
Människor pratar om det liksom
det är något viktigt.
Jag sitter mot väggen.
Jag säger ej ja ej jo.
Det är dej vad jag tänker på
och en flygande vit häst.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti